Чертеж на подкапачна табла за 10-рамков кошер

Чертеж на подкапачна табла за 10-рамков кошер

Как да си направаим подкапачна табла за 10-рамков кошер.

Много колеги не я използват. Вместо нея поставят платно. На мен лично ми е по-удобно да работя с табла.

Отделните дъски се слепват челно, оформят се външните размери на таблата, след това се оформя и жлеба за сглобката. Дебелината на таблата е 15mm

Това са чертежи на отделните елементи на таблата -рамка на таблата (странични летви) и табла. Поставил съм я в рамка, за да не се получава измятане на таблата.

КАК ДА СИ НАПРАВИМ  КОШЕР нов_img_36

КАК ДА СИ НАПРАВИМ  КОШЕР нов_img_37При така дадените размери ще се получи малка хлабина, между вътрешната табла и рамката, която е технологична и се оставя с цел, ако таблата се раздуе от влагата да има къде да се поеме това разширение, без да се повреди или изметне цялата сглобка. В таблата се изрязва отвор за хранилката, както е показано в сборния чертеж на първата схема. Освен това вътрешната табла е с 5mm по тънка от външната. Тази празна част от оставям от долната страна на таблата, т.е. Откъм гнездото. Това е така за да може по-лесно да се поставят питките през зимата.

Внимание!
Работата с дърводелски машини е опасна. Спазвайте стриктно правилата за работа с тези машини.

Когато започвах да се занимавам с пчеларство ми беше много трудно да намеря чертежи на кошери. Работих на принципа на пробите и грешките докато успея да си създам база данни за кошерите с които избрах да работя, а те са 10 рамков многокорпусен кошер (ЛР). За да мога да помогна на други начинаещи пчелари реших да направя кратко описание и чертежи.
Димитър Бонев